söndag 16 maj 2010

Frieriet!

Hej Daniel här!

Tisdagen den 11:e maj står jag och svetsar på mitt jobb då min telefon ringer.
- Det är ni som har vunnit tävlingen! Det är ni som ska vigas i bingolotto!
Dom känslorna som bara rusa igenom mig vid detta tillfälle går inte att beskriva en blandning av glädje, nervositet och förväntning mycket snurrade i mitt huvud....
Hur ska jag kunna hålla detta hemligt för Kaisa?

Jag ringde min svärmor och svärfar och fixade barnvakt till "frieridagen" den 13.e maj då jag sade till Kaisa att jag skulle bjuda ut henne på lunch.

Torsdag 13:e maj möter jag upp filmteamet efter att ha jobbat en stund och det bär iväg hem mot min blivande fru. Vid detta tillfälle så var jag så nervös så jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur mig vi närmar oss huset. Jag sade till Lotta
-Tar du emot Kaisa om hon svimmar.
Väl framme gömmer jag mig bakom vår bil. Lotta knackar på.....
Kaisa blev mycket överraskad. Nu var det min tur, jag kröp fram och gick ner på knä och frågade Kaisa - älskling vill du gifta dig med mig och sträckte fram 60st röda rosor och till min stora glädje så svarade hon JA!
Nu är resan startad inför vårt bröllop!!!

Kaisa här!

Anade inte något! även fast Daniel städat så noga här hemma på onsdagen....
Vi hade ju inte hört något ifrån bingolotto trodde jag!

Satt vid datorn med en filt om mig då daniel ringer och undrar om jag kan komma ut. Men så brottom har vi inte kom in jag har inte gjort iordning mig....
Dörren slits upp någon ropar Kaisa
En stor filmkamera i dörröpningen
Hjärtat dunkar
tittar ut
minns knappt vad jag sa allt snurrar nu förstår jag vad som händer.

Det blev vi!

Daniel kommer med en stor bukett röda rosor och går ner på knä och friar
Hjärtat bankar på Ja självklart svarar jag.

Oj! nu börjar vår vecka mot vårt bröllop. Vi ska gifta oss ofattbart vi som pratat om det så länge....och till på köpet i tv
Jätte nervös ena stunden och jätte glad och tacksam över att vi blev valda. Mycket snurrar i mitt huvud.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!!

gud vad kul detta ska bli! stora gratulationer från oss. längtar till att få se det på nätet nästa vecka!!

önskar er all lycka till för på söndag!! ni är så fina!!!

många kramar

Linnea, Matt och Joakim

Skicka en kommentar

 

Vi gifter oss i BingoLotto © 2008. Template Design By: SkinCorner